נזילות בבית – אילו סוגי נזילות קיימים?

נזילות בשירותים

אחת מהסיטואציות המתסכלות ביותר היא התחלה של נזילות בבית. יכולות להיות נזילות פשוטות יחסית מתוך השירותים ועד לנזילות המשפיעות על צנרת הממוקמת בקיר או ברצפה. נזילות חמורות יכולות להוביל לבלאי מתמשך של הבית. לכן חשוב להכירן ולדעת לזהות את הסימנים הראשוניים לכך שיש נזילה. אספנו עבורכם מספר המלצות לטיפול בדליפות שונות.

נזילות בבית – כאשר השירותים נוזלים

מתוך מגוון נזילות בבית, זוהי אולי הנזילה הנפוצה ביותר. כאשר היא מתרחשת בשירותים יכולות להיות לכך כמה סיבות. יתכן ומדובר בנזילה פנימית, כאשר הפקק שאמור לאטום את המים מתוך מיכל ההדחה. בתוך מיכל זה יש מצוף שמזהה את כמות המים, והוא מחובר לאטם מיוחד שמכונה "אטם המצוף". אם האטימה אינה הרמטית המים ימשיכו לזרום לתוך האסלה.
נזילה נוספת יכולה להיות בחיבור כין האסלה לצינור הביוב, המכוסה בדרך כלל בשכבת הגנה ובאטם המכונה "אטם פעמון". אם הוא נשחק המים יצאו ויצטברו ליד האסלה.

סוג נוסף של נזילות בבית קשור דווקא לצינור המים, היוצא מהקיר או הרצפה וממלא את מיכל ההדחה במים. אם קיים בו סדק המים יזרמו החוצה. כדי לזהות אילו מהנזילות הללו רלוונטיים אליכם, נקו את סביבת השירותים ביסודיות. לאחר מכן הציבו דפי מדפסת או עיתון סביב השירותים וכך תוכלו לזהות מהיכן מגיעים המים. איתור רטיבות בשיטה הידנית הזו יכול להועיל כמובן בדליפה בשירותים בלבד, אך לא בנזילות בקיר או ברצפה
.

נזילות מהצנרת בתוך הקיר

סוג נוסף, וחמור יותר, של נזילות בבית נובע מהיסדקות צנרת בתוך הקיר. נזילות נסתרות אלה עשויות להתרחש לאורך כל השנה. אתם עשויים לגלות אותן רק כאשר הקיר מתחיל להתמלא בעובש. אם מדובר בטפטוף של מים תוכלו לשמוע אותו בתוך הקיר. אך, אם מדובר בזרימה איטית הדרך היחידה למצוא את הנזילה היא באמצעות מכשור מיוחד.

כיצד עושים זאת? ישנן חברות המעניקות שירותי איתור נזילות במצלמה תרמית. חברות אלה מגיעות לבית עם מצלמה המבוססת על חום וכך יכולות לזהות אם מים קרים אינם זורמים באופן תקין בצינור.

סיב אופטי – הדרך המתקדמת

כמו כן, ניתן להעביר סיב אופטי בתוך הקירות ולזהות האם חלק מהצינור סתום, חלוד ובלוי.יתכן ויש סיבה נוספת לנזילה כמו חיבור לא אטום בין שני צינורות שונים.
לסיכום, תיקון נזילות בבית מחייב ידע וניסיון עם סיבות שונות לדליפה, שכדאי להכיר את כולם. אם אתם רואים שחשבון המים שלכם התנפח ללא סיבה. מרגישים שיש לחות ורטיבות אך לא מוצאים את המקור לכך – הזמינו חברה המתמחה בתחום.

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן