איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום

נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך כלל בתעשיות כמו אינסטלציה.

נפט וגז, ניהול מים ותחזוקת תשתיות. מה שיכול לחסוך זמן והרבה מאוד כסף.

 

5 טכניקות וכלים זמינים לאיתור נזילות לא הרס

1ֿ) בדיקה חזותית: שיטה בסיסית כוללת בדיקה ויזואלית של האזור לאיתור סימני נזילות כגון כתמי מים, שינוי צבע או צמיחת עובש. אמנם ייתכן ששיטה זו לא מאתר ישירות את מקור הדליפה, אך היא יכולה לספק אינדיקציות ראשוניות לבעיה.

 

2) איתור דליפות על-קולי: טכניקה זו משתמשת בגלי קול על-קוליים כדי לזהות דליפות. גלאים אולטרסאונדים יכולים לקלוט צלילים בתדר גבוה שנוצר על ידי דליפות, גם כאלה שאינם נשמעים לאוזן האנושית. על ידי סריקת האזור באמצעות מכשיר אולטראסוני, הטכנאי יכול לאתר את מיקום הנזילה.

 

3)הדמיה תרמית: מצלמות הדמיה תרמיות אינפרא אדום יכולות לזהות חריגות בטמפרטורה הנגרמות על ידי  דליפות. כאשר יש הבדל טמפרטורה בין הנוזל הדולף לסביבתו, המצלמה התרמית יכולה לזהות את הווריאציות הללו וליצור תמונה ויזואלית המדגישה את מיקום הנזילה.

 

4) בדיקת לחץ: שיטה זו כוללת הפעלת לחץ על המערכת או המבנה באוויר, מים או גז אינרטי וניטור אחר ירידת לחץ או תנודות. בדיקת לחץ יכולה לסייע בזיהוי דליפות על ידי התבוננות בשינויים בקריאות הלחץ.

 

5) בדיקת פליטה אקוסטית: טכניקה זו כוללת שימוש במיקרופונים או חיישנים רגישים. כדי לזהות פליטות אקוסטיות הנובעות מדליפות. כאשר מתרחשת דליפה, היא מייצרת גלי קול בתדר גבוה. שניתן לזהות ולנתח כדי לאתר את מקור הדליפה.

 

התייעצו תמיד עם המומחים!

ראוי לציין כי בחירת השיטה המתאימה לאיתור נזילות לא הרס תלויה בגורמים שונים. כגון סוג המערכת או המבנה הנבדקים. גודל ואופי הנזילה, הציוד והמומחיות הקיימים. התייעצות עם אנשי מקצוע המתמחים במקצועיות באיתור נזילות יכולה לסייע בקביעת הטכניקה המתאימה ביותר למצב ספציפי. מה שיחסוך לכם כסף וזמן יקר.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

 

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן