איתור נזילות בבית

איתור נזילות

נזילה קטנה של מים עלולה לעשות צרות גדולות בבית, בעיקר כשמקור הנזילה לא ידוע. לשם כך כדאי להיעזר באינסטלטור שבעזרת מכשור מיוחד מבצע איתור נזילות בבית. איך? אתם מוזמנים לקרוא על כך במאמר שלפניכם.

מה הם הגורמים לנזילות?

ניתן להצביע על שני גורמים לנזילה. האחד, בעיית איטום והשנייה, נזילה מהצנרת, בה נתמקד. רוב הצנרת בבית עוברת מאחורי הקירות או מתחת לרצפות, כך שהיא מוסתרת וקשה לדעת מה מצבה. סביר להניח שבחלוף השנים היא צוברת בלאי וחלודה והופכת לבלתי תקינה.

איך מזהים שיש נזילה?

נזילה יכולה להתבטא במספר דרכים, כולן עלולות לגרום נזק. לרוב ניתן לזהות נזילה על-ידי סימנים חיצוניים כגון קירות רטובים, טפטוף, עובש וקילוף הצבע בקיר, הופעת ירקת על הקיר, שינוי בצבע המרצפות ועוד שלל סימנים.

כיצד מאתרים את מקור הנזילה?

לאיתור נזילות יש לקרוא לאינסטלטור המתמחה בכך. בשלב הראשון של איתור נזילות בבית יש להבין באיזו מערכת הנזילה. קיימות שתי מערכות בהן יכולה להיות נזילה:

  • מערכת הביוב. מערכת הביוב מנקזת לביוב את המים מהכיורים, המקלחות והשירותים בבית. נזילה בצינור במערכת הביוב תתבטא בטפטוף לא עקבי, שבא ונעלם לסירוגין. כדי לבדוק אם הבעיה נובעת מהמערכת הזו עושים בדיקת הצפה. האינסטלטור המבצע איתור נזילות בבית מכניס  מעין בלון שסותם את פתח היציאה של הצינור ומזרים מים. במידה ומפלס המים בכיור יורד, כנראה שיש נזילה.
  • מערכת אספקת המים. נזילה בצינור השייך למערכת אספקת המים מתבטאת בטפטוף רציף. זיהוי הנזילה במערכת אספקת המים נעשה בהתאם לתוואי הדירה ולסימנים השונים הנמצאים בשטח.

באיזה מכשור מאתרים נזילות

לאחר שאותרה המערכת בה נמצאת הנזילה, עוברים לשלב השני. זהו השלב בו מאתרים את המיקום המדויק ממנו נוזלים המים. בעבר, איתור נזילות בבית נעשה באמצעות עבודה קשה ומסורבלת שכללה שבירת קירות או הרמת המרצפות.

הטכנולוגיה כיום מאפשרת לבצע איתור נזילות בבית מבלי להפוך הכל. קיימים מספר מכשירים לאיתור נזילות.

מצלמה תרמית

מצלמה תרמית פועלת על קרני אינפרה-אדום המזהות את הטמפרטורה בצינורות. כדי שהמצלמה תאתר את המקום ממנו יש נזילה צריך לחמם את הבית וכך, באזור בו הצנרת פגומה יפלטו מים חמים החוצה ויגרמו להפרשי טמפרטורה שהמצלמה יכולה לזהות.

חיישן גז

נפוץ בעיקר באיתור נזילות מחוץ לבית. תחילה מרוקנים את המערכת מהמים ואז מזרימים לתוכה גז חנקן. לאחר מכן עוברים לאורך הצנרת עם חיישן גז. במקומות בו הצנרת שבורה או סדוקה הגז ידלוף והחיישן יזהה אותו.

מכשיר אקוסטי

מכשיר עם חיישנים מיוחדים אשר מסוגלים לזהות גלי קול ולאתר את המקום בו נשמעת נזילת מים.

לסיכום, לכל בעיה יש פתרון, עם המכשור הנכון. אינסטלטור מיומן מחברת האבחון ידע באיזו שיטה לאיתור נזילות להשתמש לאחר שיגיע למקום ויבצע הערכה.

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן