איתור נזילות מים בגג – כך הוא מתבצע

איטום הגג

החלק העליון במבנים לרוב מצופה בחומרי איטום עמידים כמו: ריצוף, זפת, או יריעות ביטומניות. עם זאת, האיטום מצריך תחזוקה. יתרה מזאת, הזנחה של מקרי רטיבות עלולה להביא להחמרת המצב. לכן, כדאי לשקול אף בדיקה תקופתית על מנת להימנע מהזנחה. שירות איתור נזילות מים בגג קיים על מנת לספק פתרון מקיף לרטיבות בקירות שמקורה הוא מהחלק העליון במבנה. בניגוד לנזילות שמקורן הוא במערכת האינסטלציה, טיפולים באיטום מצריכים גישה שונה לחלוטין. לכן, כאשר אתם באים במגע עם גורם מקצועי, חשוב לוודא את רמת המומחיות שלו בנושא של בדיקת נזילות מים.

גורמים אפשריים לתופעה

בגגות המכוסים בריצוף, יש להתייחס לסדקים, או אריחים שבורים. הללו לרוב מצביעים על הסיבה לחלחול המים למטה. במקרים של ציפוי זפת, יש להיות ערניים לתופעה של התקלפות הסיוד. במקרה של איטום ביריעות ביטומניות יש להתייחס לרווחים שעלולים להיווצר בין המעקות לרצפה.
שכבת האיטום אמורה לספק איטום כולל לכל השטח. לכן, התנקות שכבת האיטום במקומות מסוימים, מעידה על עבודה רשלנית שיש לתקן. בנוסף, יש לבצע תהליך הגנה מפני השמש ליריעות ביטומניות. ללא ההגנה חומר האיטום חשוף לבליה מהירה.

אם יש צינורות על הגג אפשר גם להשתמש ביתרונות של סיב אופטי לאיתור, המוכנס לצינור.

תהליך איתור נזילות מים בגג

במקרים של רטיבות בקירות הבתים (בקומות האחרונות בבניין) יש לבחון את תקינות האיטום. בדומה לבדיקת מערכת האינסטלציה בבית, גם רטיבות שמקורה ממעלה הבניין בודקים באמצעות מצלמה תרמית. מדובר על מצלמת אינפרא אדום, אשר באמצעותה ניתן לזהות הבדלי טמפרטורות בשטח מתחת ליריעות הביטומניות. כך יהיה ניתן לבחון את מיקום הנזילה. כמו כן, במצבים מסוימים, יכול להיות מקור לרטיבות בקירות הבית אינו ממעלה הבניין. גם את האפשרות של נזילה מבית השכן יהיה ניתן לבחון במצלמה טרמית.

למה חשוב לוודא את רמת המקצועיות של הגורם המומחה?

רוב האינסטלטורים יודעים כיצד לבחון ליקויים במערכות האינסטלציה בבתים ולתקן אותן. אך כשמדובר על הצורך בטיפול באיטום החיצוני של הבניין, נדרשת הבנה מקצועית בתחום. לפעמים מקום הבליה הוא נקודה א', אך המים מחלחלים למקומות נוספים מתחת לשכבת האיטום. ולכן, מדובר על צורך בתהליך פתרון שונה לחלוטין. ללא הבנה וידע פרקטי מצד הגורם המקצועי, לא תהיה לו היכולת לטפל בתופעה באופן מקיף ויעיל. מהסיבות הללו, חשוב מאוד לוודא את רמת הניסיון שלו בתחום איתור נזילות מים בגג.

כיצד לטפל בתופעה במהירות?

על מנת להבטיח לעצמכם שירות מקצועי, יעיל ומקיף, כדאי שתקדישו זמן למחקר קצרצר.
קראו המלצות, חוות דעת, בקשו לראות עבודות לדוגמה. כמו כן, חשוב לזכור שרמת השירות במקרה המדובר נמדדת על פי פרקי זמן מאוד ארוכים (שנים). זכרו שבכל בניין נעשה שימוש בחומרי איטום שונים. לכן, סביר להניח שתהיו יכולים להסתייע בהמלצות של שכנים מבניין קרוב. אם הם נעזרו בגורם מקצועי לפני מספר שנים והם מרוצים, תוכלו לסמוך על כך שתקבלו אף אתם שירות אמין .המחקר שתבצעו לא יהיה לשווא. הוא יבוא לידי ביטוי בפתרון מקיף ויעיל לשנים ארוכות קדימה.

לסיכום, יש להתייחס לגורמים האפשריים לרטיבות בקירות – בבתים בקומות האחרונות.
ישנם מספר סוגי איטום וכל אחד מהם מספק יתרונות מרובים. למרות זאת, יהיה כדאי לבצע בדיקה תקופתית ובכך למנוע הזנחה, או ליקויים באיטום. את הבדיקה מבצעים באמצעות מצלמה תרמית משוכללת המאפשרת לזהות חריגות, או כשלים בשכבת האיטום. רטיבות בקירות הינה תופעה שמטפל בה האינסטלטור. לצד זאת, במקרה של נזילה מהחלק העליון בבניין, יש צורך באחד שגם מבין במערכות איטום ואופן תפקודן.

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן