בדיקת אינסטלטור – כיצד היא מתבצעת?

בדיקת אינסטלטור

כאשר רובנו חושבים על בדיקת אינסטלטור, אנו מדמיינים אדם שמגיע ומסתכל על הקירות והרצפה. מתכופף ובוחן  את הארון מתחת למטבח ובודק את השירותים. בפועל, גם הבדיקות הללו קיימות, אך במרבית המקרים הן לא יצליחו לתת מידע מהותי על נזילות סמויות בתוך הקיר. במאמר זה נדון באפשרות לבצע בדיקה יסודית יותר באמצעות מכשור מתאים.

בדיקת אינסטלטור באמצעות מצלמה תרמית

הדרך הראשונה שבה אפשר לבצע בדיקת אינסטלטור לעומק היא באמצעות מצלמה תרמית. זהו מכשיר שנועד בראש ובראשונה להראות חיווי של המתרחש בתוך הקיר. ממש כמו שאתם רואים בסרטים בהם מתארים ראיית לילה במלחמות.

כאשר משתמשים במכשיר הזה לצורך איתור נזילות הוא אינו מולבש כקסדה על הראש. אלא, הוא יותר דומה למכשיר טלפון שאוחזים ביד. הוא כולל מסך עם חיווי של הטמפרטורה של החפצים שנמצאים מולו. אם רוצים למצוא את הנזילה מכוונים את המכשיר לכיוון הקיר וכך אפשר לראות איפה עוברים המים. בשימוש במים חמים או קרים מאוד, החיווי קל מאוד משום שרואים את הטמפרטורה בצבע נפרד. היות והקיר הוא בדרך כלל בטמפרטורת החדר, הוא לא יופיע על גבי המחשיר בצבע עז.

בדיקה באמצעות סיב אופטי

השיטה השנייה שמאפשרת למצוא את הנזילות או הסתימות בבית היא באמצעות מצלמה קטנה המורכבת על גבי סיב אופטי גמיש.

שיטה זו, של בדיקת סיב אופטי, מתאימה למי שרוצה לדעת קצת יותר על המתרחש בתוך הצינור. גם אם מדובר בצינור דקיק למדי. אינסטלטור מנוסה יכול להכניס את הסיב האופטי במקום הנכון, וכך להסביר לכם מה הבעיה בתוך הצינור על פי התמונה המועברת למכשיר.

מה יותר יעיל?

אצלנו בחברת האבחון אנו מבצעים איתור נזילות בשתי השיטות.

שתי הדרכים הללו יעילות מאוד באיתור סתימות או דליפות. השרברב שמגיע לבית בוחר את השיטה הנכונה ביותר, וכך הוא יכול לבצע את התיקון במהירות. אם אתם מתלבטים כיום אם כדאי להשקיע באיתור. נוכל לתת טיפ אחד. כל יום שבו אתם מחכים אתם עשויים לגרום לנזק לבית. יתכן וזה יהיה נזק לקיר עצמו או לריצוף. נזק לתשתיות או אפילו נזק שיכול להגיע לשכן. לא נעים בכלל. לכן, חשוב לנסות למצוא את הנזילה בקלות.

 

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן