איתור נזילה סמויה – כך מבצעים אותו

אתם יודעים שיש נזילה בבית, משום שחשבון המים עלה בצורה משמעותית. יתכן ודוודא עובש על הקירות או רטיבות בתוך הקיר מעידים על נזילה זו. אך, אתם עדיין לא מצליחים למצוא את מקורה. איתור נזילה סמויה יכול להיות מאתגר מאוד, ללא הציוד והידע המתאים. בחברת האבחון איתור אנו מבצעים את כל הפעולות הנדרשות כדי למצאה במהירות. גלו עוד במאמר זה.

מהי למעשה דליפה?

דליפה או נזילה היא הנקודה שבה מים, נוזלים או גז בורחים מצינורות, מכלים או מכלים וזורמים למקום כלשהו מחוץ למערכת. בדרך כלל כאשר יש נזילה בקו הצינור.

ייתכן שהיא לא תהיה גלויה מבלי לבצע כמה בדיקות ובדיקות מקיפות. אם מתרחשת נזילה בבית או בעסק שלכם, חשוב למצוא אותה במהירות לפני שתגרום לנזק למבנה.

מהי נזילה סמויה וכיצד מוצאים אותה?

בניגוד לנזילה שבה ניתן לראות היכן בדיוק הצינור התפוצץ, איתור נזילה סמויה דורש קודם כל איתור של החור או הפתח ממנו יוצאים המים.

>> אנו מבצעים זאת באופן שוטף בשנים האחרונות. קראו עוד אודותינו.

יתכן ומדובר בצינור המחובר לאסלה ויתכן ומדובר בבעיה סבוכה יותר. צינור מתחת למרצפות או בקיר.

כדאי לדעת כי כאשר מים נכנסים דרך סדק בצנרת, הם מתפשטים ובאים במגע עם כל משטחי הצינור. מים חדשים אלו מורידים את מתח הפנים של הקרקע, מה שמאפשר ליותר מים להישפך לסדקים בחלקים אחרים של קו הצינור. דרך זיהוי זו נקראת שיטת "הצינור הרטוב" לאיתור דליפות. זאת מכיוון שבאופן מסורתי נעשה שימוש בצינור כדי לרסס את כל המשטחים הנגישים בבת אחת במים.

כדי למצוא את הנזילה הזו נהוג להשתמש ביתרונותיה של מצלמה מיוחדת המדגימה חום או להעזור בגז מיוחד. גז זה מוחדר לצינורות מתחת לאדמה, ובאמצעות מכשיר עם חיישן ניתן לראות היכן הגז יוצא מהצינור.

טכנולוגיות בהם משתמשים

הדרך הראשונה לזהות נזילות נסתרות היא באמצעות טכנלוגיה של חיישנים מרחוק.

חיישנים אלו יכולים לזהות שינויים בזרימת המים או בלחץ המים וזמן ההובלה יכול להגיע עד עשר דקות. הדרך השנייה לאיתור נזילות נסתרות היא באמצעות שיטות אקוסטיות.

שיטות אקוסטיות משתמשות בגלי קול כדי ליצור תמונה של המתרחש בתוך צינור.

ניתן להשתמש בהם עם כל צינור שיש לו פתח נגיש והם מסוגלים לזהות נזילות עם זמני אספקה של חצי שעה או יותר.

הדרך האחרונה לאיתור דליפות נסתרות היא באמצעות שימוש בטכנולוגיית הדמיה מתקדמת. כזו שהמזהה שינויים בטמפרטורה.  לצד שינויים בעוצמת האור סביב מקורות דליפה נסתרים, מה שמאפשר זיהוי מהיר יותר.

לסיכום, נזילה נסתרת היא לרוב הסוג המזיק ביותר של דליפת מים. היא גם הכי קשה לזיהוי, ויכולה להתרחש מבלי שתדעו זאת.כדי להימנע מאירוע קטסטרופלי שכזה, מומלץ לבדוק את הצנרת באופן קבוע. כמו גם להשתמש בחומרים ידידותיים לצנרת כמו צנרת PVC. שאינה נשחקת בקלות ובעלת תוחלת חיים של עשרות שנים.

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן