איתור נזילות ללא הרס – כך זה נעשה

איתור נזילות ללא הרס

רבים מתלבטים כיום האם למצוא את הדליפה בתוך הקיר באמצעות שרברב הפתוח את הקירות או התקרה ומבצע את התיקון. כיום, כאשר יש אפשרויות חכמות יותר לביצוע איתור נזילות ללא הרס, באמצעות מצלמה תרמית או סיב אופטי, פתיחת הקירות נראית מיותרת מאוד. אם כבר, ניתן לפתוח רק את החלק הדרוש לצורך התיקון. בפוסט זה תגלו כיצד החיפוש של הנזילה וכן התיקון מתבצעים במינימום של בלאגן בבית.

איך מוצאים את הנזילה?

הדרך הראשונה למצוא את הנזילה היא באמצעות מצלמה תרמית. על מנת לזהות את הדליפה, שרברב צריך לבודד את הבעיה תחילה ולאחר מכן לתקן אותה. כיצד השיטה הזו עובדת? מדובר במערכת המבוססת על הדמיה של אינפרא אדום. אנו בחברת האבחון מבצעים בדיקות כאלה באופן שוטף.

איתור נזילות ללא הרס – איך עובדת המערכת הזו?

המערכת התרמו גרפית מנצלת יתרונות של טכנלוגיה חדשנית המעניקה חיווי באמצעות צבע לטמפרטורה (מצלמה תרמוגרפית). כך ניתן לבצע איתור נזילות ללא הרס או פתיחה של קירות ורצפות.

מי שלא מכיר את הביטוי "תרמוגרפי", ישמח להכיר את מקורו – נגזרת מהמילים היווניות תרמה (חום) וגרפיין (לכתוב). בטכניקת הדמיה תרמית, ניתן לזהות את הטמפרטורה של אובייקט בסביבה שבה אחרת לא ניתן היה לזהות אותה.

אורך הגל של רוב מערכות ההדמיה התרמית הוא 8-14 מיקרון (מיקרומטר) שהוא החלק הקרוב לאינפרא אדום של הספקטרום. מצלמות מודרניות יזהו הבדלי טמפרטורה בעצמים קטנים עד 0.04 מעלות צלזיוס. מצלמות תרמיות פועלות על ידי לכידת קרינה אלקטרומגנטית הנפלטת או מוחזרת על ידי עצמים בצורת חום, אשר מוצגת לאחר מכן על המסך.

השרברב מכוון את המצלמה לכיוון הקיר ומתחיל להזרים מים חמים בבית – בברז של המטבח או האמבטיה. כך הוא מזהה באילו מקומות מים חמים נוזלים החוצה אל הקיר. לחילופין, ניתן לזהות גם מים קרים הגורמים לרטיבות בתוך הקיר והם בעלי טמפרטורה נמוכה מטמפרטורת החדר.

אפשרות נוספת – החדרה של סיב אופטי לצנרת

קיימת אפשרות נוספת לזיהוי של מקור הנזילה. החדרה של סיב אופטי לצינורות. חברות שמתמחות באיתור נזילות עם סיבים אופטיים מסוגלים לא רק למצוא את מקום הנזילה, אלא גם את הסיבות שגרמו לה. למשל, עשויים לגלות כי מחבר בין שני צינורות אינו תקין והצינורות נבקעו. יתכן, ודווקא מדובר בנזק של בלאי לצינור לאורך זמן. צרו עימנו קשר לבדיקה כזו.

בחינה של לחץ המים בצינורות

מעבר לאבחון באמצעות מצלמה תרמית וסיב אופטי, קיימות גם דרכים נוספות לאתר נזילות בבית. הן אמנם אינן מדוייקות ואינן מציינות את המיקום המדוייק של הבעיה. אך יכולות להעיד כי קיימת דלפיה במקום כלשהו.

טכניקה זו משלבת מכשיר הבודק את לחץ המים בבית. אם יש דליפה מאסיבית בחצר או בתוך המבנה, לח המים יהיה נמוך משמעותית.

שיטה נוספת היא סגירה של כל הברזים בבית ובחינה של מד המים. אם רואים תזוזה, ניתן להניח כי מים מצליחים למצוא את דרכם החוצה. לאחר בדיקות אלה כמובן חשוב לבצע בחינה מקיפה יותר של מיקום הבעיה כדי לפתור אותה.

לסיכום, נזילות בבתים ובבניינים עשויות להיות קשות לאיתור ללא צורך לנקוט באמצעים דרסטיים. לדוגמה, קידוח חור בבסיס או פירוק חלקים גדולים מהקיר. אם זאת, כאשר משתמשים בשירותיה של חברה המנוסה באבחון של נזילות – קל יותר למצוא את הסיבה להן. הזמינו חברה מקצועית בתחום וכך תוכלו לאתר את הדליפה במהירות.

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן