איתור נזילות בגז – הנזילה המסוכנת ביותר

איתור נזילות בגז

אם אתם חשים ניחוח של גז סביר להניח שיש דליפה בבית. מדובר במצב שיכול לסכן חיים, משום שאינכם יודעים כמה זמן הגז דלף ואיזה שיעור ממנו נמצא כרגע באוויר. למרבה המזל, קיימים כיום מכשירים מיוחדים שמאפשרים איתור נזילות בגז בתוך זמן קצר. במאמר זה תגלו כיצד הדבר מתבצע.

כיצד מאתרים דליפת גז?

דליפת גז יכולה להתרחש בשל אחד משני המקרים. חור או סדק בצינור הגז או חיבור לא תקין של המכשירים לצינור עצמו. במקרה של חיבור לא תקין ניתן לגלות זאת בקלות באמצעות מעקב אחר הצינור. אך, אם יש חור במקום כלשהו תדרשו לבצע פעולה סבוכה יותר. איתור נזילות בגז יתבצע באמצעות מכשור מיוחד בתהליך שאינו מסכן את בני הבית.
לעמוד הראשי

איתור נזילות בגז במקרה של חור בצינור

כדי לאתר את החור בצינור יש להשתמש במכשיר הכולל גז. הוא משלב כמות קטנה של מימן וכן חנקן, ומזרים את התערובת לצנרת הקיימת. כל זאת באמצעות שימוש במכשור המכונה 'חיישן גז', המאתר בקלות את מיקומו של החנקן. כך, ניתן למצוא את החור בצינור ולהחליף צינור זה. ניתן לקרוא אודות האבחון כאן.

שימוש במצלמה תרמית

נזילה של גז אפשר למצוא גם באמצעות מיקומים בהם יש הפרשי טמפרטורה בתוך הבית. המצלמה מציגה חיווי של הטמפרטורה בתוך הקיר וכך ניתן לזהות אם יש שינוי באזור מסויים בצנרת. קרני אינפרא אדום מעניקות חיווי בגוונים המזכירים להבה, וכך ניתן לראות היכן יש שינוי בריכוז הגז בקיר.

איתור נזילות גז בחוץ

לפעמים, הבעיה היא דווקא בחלק החיצוני של הבית. למשל, בחיבורי גז שנמצאים בחלק התחתון של החנייה או מתחת לבית. כמו כן, יתכן והחור הוא בצנרת המובילה לבית ברחוב. חיישן הגז מסוגל לאתר את הנזילה גם במקומות אלה ואפילו לזהות דליפה של גז שנמצאת מספר מטרים מתחת לאדמה.

מה לעשות אם יש ריח של גז?

אם אתם חשים בניחוח של גז אל תנסו לפתור את הבעיה בעצמכם. בניגוד לדליפה של מים הגז יכול להצטבר בתוך זמן קצר במבנה ולגרום לחנק או לסכנת התפוצצות. סגרו מיד את ברז הגז הראשי, והרחיקו ילדים ובעלי חיים מהמקום.

לאחר מכן, חשוב להתקשר לחברה מנוסה באיתור של דליפות גז, שתוכל לבצע את הבדיקה עבורכם. בכל מקרה רצוי שלא לשהות בבית בזמן שאתם ממתינים לטכנאי אם עדיין יש ריח של דליפה. כמובן, שאסור לעשן בבית בזמן כזה או להדליק את הגז בכיריים.

לסיכום, איתור נזילות במערכת הגז שלכם יכול להיות מאתגר ומסוכן. לכן, חשוב לשמור בהישג יד מספר טלפון של חברה מנוסה באיתור הליקויים. חברה זו תוכל למצוא בתוך זמן קצר את מקור התקלה, וכמובן גם לתקנה. העלות של איתור דליפות נמוך משמעותית מהנזק שדליפה כזו עשויה לחולל בבית.

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן