גילוי נזילות בצנרת

גילוי נזילות בצנרת

חשבון המים תפח פתאום ואתם מתחילים לחשוב שיש נזילה. אמנם אין סימנים של מים על הקיר, הארונות במטבח או הרצפה, אך ברור כי אחד הצינורות אינו מתפקד כראוי. בשלב הזה אתם יכולים לבחור מאחת משתי דרכים: להתעלם ולקוות שתמצאו את הנזילה כאשר תהיה משמעותית ובולטת יותר (ולהסתכן בנזק למבנה ולריהוט) או להשקיע מעט בתהליך של גילוי נזילות בצנרת.

כיצד גילו נזילות בעבר?

בעבר הרחוק הדרך לגילוי נזילות לצורך תיקון פיצוצי צנרת הייתה באמצעות שימוש בחושים. חוש השמיעה אפשר לשרברבים של פעם לזהות את קולן של טיפות מים סוררות שיוצאות מהצינור אל תוך הקיר, חוש הריח אפשר לזהות עובש וכמובן חוש הראייה אפשר לזהות כתמים זעירים שהופיעו על הקירות. המשותף לכל אלה הוא הזמן המאוחר יחסית שבו מתגלה הדליפה. כאשר היא כבר חצתה את הקיר הנזק נעשה.

מעבר לכך, לא תמיד החור או הסדק בצינורות הוא בדיוק באותו מקום שבו נמצאים הסימנים לדליפה. למשל, אם יש צינור מעל התקרה שדולף, המים עשויים להגיע בכלל לקיר הצמוד. פתיחה של קיר זה לא תועיל משום שהצינור הלקוי נמצא בחלקו העליון של הנכס. לכן, אם שרברב יפתח גם את הקיר וגם את התקרה, העלויות שיצטברו לצורך תיקון זה יהיו עצומות. שיקום צנרת במקרה זה יכול להגיע למחירים של עשרת אלפים שקלים ויותר.

כיצד מגלים נזילות כיום?

כיום, ישנה דרך שונה לחלוטין לגלות את הדליפה. גילוי נזילות בצנרת מתבצע באמצעות מצלמות תרמיות וכן באמצעות ציוד נוסף המזהה היכן הנזילה, האם היא נובעת מסתימה או סדק, וכן מה היקפה. לאחר שמאתרים את המקום הנכון אפשר לפתוח רק את החלקים בקיר הדרושים לצורך ביצוע התיקון. תיקון זה מהיר יותר, וחוסך זמן וכסף. 

אל תחכו לנזק בלתי הפיך 

לכן, מבחינה כלכלית וכדי לחסוך במשאבים כדאי בדרך כלל להזמין שירות של גילוי נזילות בצנרת עוד לפני שמזמינים שרברב לביצוע התיקון. כדאי גם לזכור כי שירות זה מאפשר לגלות את המים הדולפים החוצה במהירות רבה, עוד לפני שנגרם נזק ממש למבנה, לאורך זמן, תגלו כי הבלאי שגורמים מים שחלחלו לקיר מחליש את הבלוקים מהם הוא עשוי ויוצר נזק בלתי־הפיך.

לסיכום, לנזילות בצנרת ישנם שני הבטים כלכליים משמעותיים. הראשון, העלות של פתיחת הקיר, התקרה או הרצפה לצורך תיקון הנזילה. השני הוא ההיבט שלא חשים מיד, אבל תחושו בעתיד, כאשר הקיר יתבלה. בנוסף לכך לכך, מים שנשארו בחלק הפנימי של הקיר עשויים להפוך לעובש, תיקון יקר נוסף (כמו גם מפגע בריאותי). לכן, כדאי למצוא את הנזילה בבית מוקדם ככל האפשר ולטפל בה.

שתפו אותנו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אתכם גם:

נזילות מים בהרצליה

נזילת מים בהרצליה

הרצליה היא אחת הערים היפות והמאוכלסות, בעיר בתי אב רבים, נזילת מים בהרצליה יכולה להיות בעיה שכיחה בבתים ובבניינים. אם אתה נתקל בדליפת מים, נזילות

איתור נזילות ללא הרס

איתור נזילות לא הרס מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור נזילות. במערכות או מבנים שונים מבלי לגרום נזק למבנה או להפרעה לסביבה הסובבת. גישה זו משמשת בדרך

איתור נזילות קו ראשי 

איתור נזילות קו ראשי 

תהליך איתור וזיהוי נזילות בקווי אספקת מים ראשיים או בצנרת. זה חשוב מכיוון שדליפות בקווים ראשיים עלולות להוביל לאובדן מים משמעותי, הוצאות חשמל מוגדלות ופגיעה

לייעוץ ללא עלות לחצו להתקשרות דילוג לתוכן